Cadeaupakketten weeskinderen Zanzibar

Allereerst danken wij onze Schepper die dit ten alle tijden mogelijk heeft gemaakt. En daarna bedanken wij @liefdadigheid_fisabilillah voor de mogelijkheid die zij ons geboden hebben voor de uitvoering van het project.

Teamwork makes the dream.

Voedselpakketten Arusha Tanzania

Dankzij de vele gulle donaties tijdens onze reis in Tanzania, hebben wij met het geldbedrag 105 voedselpakketten uitgedeeld aan de behoeftige gezinnen.

Eid Al Adha Tanzania

Bekijk de beelden van de offers die gedaan zijn in Tanzania.
Vele behoeftige mensen zijn mede door jullie donaties geholpen en hebben voor het eerst in tijden een stukje vlees met het Offerfeest.

– 261 schapen voor 2000 inwoners.

Iedere keer weer raken wij verrast wat we samen bewerkstelligen en hoeveel dromen wij uit laten komen.

Wij danken allereerst Onze Heer en vervolgens zijn wij jullie ontzettend
dankbaar voor de steun en het vertrouwen. Wij vragen Hem jullie rijkelijk te belonen en wij vragen Hem, deze nobele handelingen een sleutel te laten zijn voor het binnentreden van het Paradijs

Eid Al Adha Marokko

Afgelopen Ramadan is er een prachtig bedrag ingezameld, waarbij er in die maand vele behoeftigen voorzien zijn van voedsel en kleding.
Wij hebben er nog een mooi bedrag aan overgehouden en daarmee hebben we voedsel- en kledingpakketten, koeien en schapen ingekocht.
Dit zullen wij weer tijdens Eid Aladhaa (het Offerfeest) in Casablanca verdelen onder de behoeftigen.

School in Gambia

DROOMDOEL BIJNA UITGEKOMEN

Ongeveer een jaar geleden hadden de vrijwilligers van Stichting Dadelpalm een droomdoel gesteld om klaslokalen te realiseren voor de vele (wees)kinderen in Gambia.

Wij kunnen jullie het heugelijke nieuws mededelen dat er op dit moment maar liefst 10 klaslokalen inclusief schoolbanken zijn gerealiseerd in dit
schoolgebouw. Weer tijd voor een traan, een lach en een dansje. 💫

De school biedt de kinderen een manier om veilig en comfortabel met elkaar in contact te komen. De school is voor veel kinderen een bron van verbinding en heeft ruimte voor ongeveer 800 (wees)kinderen.
Het biedt ook de gemeenschap educatieve mogelijkheden waar kinderen de Koran kunnen leren en lezen.

Plant een Dadelpalm

2020 dadelpalmen voor Gaza Palestina, dankzij jullie steun en vertrouwen.

Wij bedanken allereerst onze Schepper voor het laten slagen van dit project en daarna willen wij ook @plant.eenolijfboom bedanken voor deze mogelijkheid en de samenwerking.

@plant.eenolijfboom zal ervoor zorgen dat deze 2020 palmen geplant worden, voor er weer aan een nieuwe lichting begonnen zal worden. Wel is het nog mogelijk om via hun pagina olijfbomen in Palestina te planten. Zo lever je ook een bijdrage om het Palestijns privéland te beschermen.

Somalië

Jullie Ramadan donaties hebben een prachtige impact gehad in Somalië met een totaalbedrag van €35.687,36.

Dit alles is met de hulp van God en jullie, de donateurs die ons hebben gefinancierd en gesteund, om deze behoeftigen te zegenen met jullie zegeningen. We willen jullie eraan herinneren dat jullie hulp honderden mensen weer aan het lachen, hoopvoller en aangenamer hebben gemaakt.

Het geeft ons grote vreugde dat we deel mogen uitmaken van deze geweldige reis, om het leven van onze broeders en zusters over de hele wereld te verbeteren door voedsel toegankelijker te maken.

Wij vragen Hem om de toegang naar het Paradijs te verlenen aan eenieder die hieraan heeft bijgedragen.

Iftarpaketten Marokko

Dit is hoe jouw Ramadan donaties een grote impact
hebben gemaakt in Marokko met een totaalbedrag van €19.550,-.

De coronacrisis dwingt veel mensen in Marokko om in armoede te leven en
Stichting Dadelpalm heeft honderden mensen geholpen met jouw steun. Mede dankzij jouw steun konden vele gezinnen en mensen zich richten tot het aanbidden van hun Schepper en hoefden zij zich niet te bekommeren om hun avondmaaltijd en feestkleding.

Stichting Dadelpalm.

Weeshuis Arusha, Tanzania

De afgelopen tijd hebben we van verschillende personen donaties ontvangen voor onze weeskinderen project in Arusha Tanzania. Samen hebben we het weeshuis voorzien van voedsel en de huur bekostigd voor een jaar lang. Wij willen iedereen bedanken voor alle steun, inzet en donaties. Jullie bijdrage wordt enorm gewaardeerd. Nogmaals hartelijk dank! ❤️

Kleed een wees

Met het mooie bedrag dat de schoolkinderen van Islamitische Basisschool Al Ghazali hebben ingezameld, hebben we ook de schoolkinderen die wees zijn in Arusha van een mooi kledingpakket kunnen voorzien. Ook zij zullen er in hun mooiste kledij bijlopen op Eid el Fitr (Suikerfeest) 😍 Wij zijn begunstigd om dit eigenhandig bij ze af te leveren en mochten bij een groot gedeelte ook thuis langskomen. Vele leven in hartverscheurende situaties, zonder vader, warmte, licht en water. Het is voor ons moeilijk om te zien dat kinderen niets kunnen doen aan hun situatie. Wel straalt de blijdschap van hun gezichten af en kunnen woorden niet genoeg bedrukken hoe zij zich voelen

Voedsel- en Kledingpakketten Yemen en Somalië

Tijdens ons ramadanproject hebben wij geld ingezameld voor de aanschaf van voedsel- en kledingpakketten in Yemen en Somalië. Wij zijn zeer verheugd met de vrijgevigheid en vertrouwen van onze donateurs. Dankzij onze Heer en jullie donaties kunnen deze behoeftige mensen hun Ramadan doorbrengen, met een volle maag en de maand afsluiten in hun mooiste kledij.

Noodhulp Palestina

Stichting Dadelpalm is in samenwerking met IHH Nederland keihard bezig geweest om de pijn in het hart van de Palestijnen een klein beetje duldbaar te maken. Naast een donatie vragen wij iedereen om een smeekbede te doen voor onze medemensen in Palestina.

Waterputten Ivoorkust

Geef schoon water, goed gezondheid en een gemakkelijke toegang aan gezinnen die het moeilijk hebben. Maar heb ook een invloed op je eigen leven door zegeningen, rijkdom en een erfenis te brengen. Al in één pakket door middel van 1 waterput.

Huis voor weeskinderen

Tijdens ons laatste project in Tanzania (Arusha), i.s.m.Islamitische Basisschool Al-Ghzali, zijn we zwaar geraakt door de omstandigheden waarin weeskinderen leven, werkelijk hartverscheurend. We kwamen terecht bij het huis van een vrouw, die moeder is van 3 prachtige kinderen. Dit gezin leeft in een “huis” dat bestaat uit aluminium gofplaten. Gelukkig was haar oudste zoon hard aan het werk om een klein huisje te bouwen. Echter heeft hij momenteel geen baan meer en is de bouw stil komen te staan. Wij kunnen het niet over ons hart krijgen om dit gezin nog verder te laten leven onder deze omstandigheden. De dankbaarheid van deze vrouw is niet te omschrijven. Eenieder kan wat betekenen voor een ander, al is het met iets kleins. Check het filmpje van het huis waar ze in woonde. Wij kunnen niet wachten om ze de sleutels van het nieuwe huis te overhandigen.

Koranschool in Gambia

Stichting Dadelpalm is druk bezig met een nobel doel. We hebben de wens om met de Wil van Allah en jullie steun een Koranschool te realiseren in Gambia van 12 lokalen voor maar liefst 960 leerlingen.

Doneer een Koran

Tijdens onze reis in Gambia zagen we studenten, van de hogere klassen, lezen uit Korans die half verscheurd waren. Die leerlingen maken intensief gebruik van deze boeken en zijn nauwelijks nog bruikbaar. Stichting Dadelpalm heeft daarom het initiatief genomen om deze studenten te voorzien van nieuwe Korans.

WORD VANDAAG NOG DONATEUR