Home|Projecten

Weeshuis Arusha, Tanzania

De afgelopen tijd hebben we van verschillende personen donaties ontvangen voor onze weeskinderen project in Arusha Tanzania. Samen hebben we het weeshuis voorzien van voedsel en de huur bekostigd voor een jaar lang. Wij willen iedereen bedanken voor alle steun, inzet en donaties. Jullie bijdrage wordt enorm gewaardeerd. Nogmaals hartelijk dank! ❤️

Kleed een wees

Met het mooie bedrag dat de schoolkinderen van Islamitische Basisschool Al Ghazali hebben ingezameld, hebben we ook de schoolkinderen die wees zijn in Arusha van een mooi kledingpakket kunnen voorzien. Ook zij zullen er in hun mooiste kledij bijlopen op Eid el Fitr (Suikerfeest) 😍 Wij zijn begunstigd om dit eigenhandig bij ze af te leveren en mochten bij een groot gedeelte ook thuis langskomen. Vele leven in hartverscheurende situaties, zonder vader, warmte, licht en water. Het is voor ons moeilijk om te zien dat kinderen niets kunnen doen aan hun situatie. Wel straalt de blijdschap van hun gezichten af en kunnen woorden niet genoeg bedrukken hoe zij zich voelen

Voedsel- en Kledingpakketten Yemen en Somalië

Tijdens ons ramadanproject hebben wij geld ingezameld voor de aanschaf van voedsel- en kledingpakketten in Yemen en Somalië. Wij zijn zeer verheugd met de vrijgevigheid en vertrouwen van onze donateurs. Dankzij onze Heer en jullie donaties kunnen deze behoeftige mensen hun Ramadan doorbrengen, met een volle maag en de maand afsluiten in hun mooiste kledij.

Noodhulp Palestina

Stichting Dadelpalm is in samenwerking met IHH Nederland keihard bezig geweest om de pijn in het hart van de Palestijnen een klein beetje duldbaar te maken. Naast een donatie vragen wij iedereen om een smeekbede te doen voor onze medemensen in Palestina.

Waterputten Ivoorkust

Geef schoon water, goed gezondheid en een gemakkelijke toegang aan gezinnen die het moeilijk hebben. Maar heb ook een invloed op je eigen leven door zegeningen, rijkdom en een erfenis te brengen. Al in één pakket door middel van 1 waterput.

Huis voor weeskinderen

Tijdens ons laatste project in Tanzania (Arusha), i.s.m.Islamitische Basisschool Al-Ghzali, zijn we zwaar geraakt door de omstandigheden waarin weeskinderen leven, werkelijk hartverscheurend. We kwamen terecht bij het huis van een vrouw, die moeder is van 3 prachtige kinderen. Dit gezin leeft in een “huis” dat bestaat uit aluminium gofplaten. Gelukkig was haar oudste zoon hard aan het werk om een klein huisje te bouwen. Echter heeft hij momenteel geen baan meer en is de bouw stil komen te staan. Wij kunnen het niet over ons hart krijgen om dit gezin nog verder te laten leven onder deze omstandigheden. De dankbaarheid van deze vrouw is niet te omschrijven. Eenieder kan wat betekenen voor een ander, al is het met iets kleins. Check het filmpje van het huis waar ze in woonde. Wij kunnen niet wachten om ze de sleutels van het nieuwe huis te overhandigen.

Koranschool in Gambia

Stichting Dadelpalm is druk bezig met een nobel doel. We hebben de wens om met de Wil van Allah en jullie steun een Koranschool te realiseren in Gambia van 12 lokalen voor maar liefst 960 leerlingen.

Doneer een Koran

Tijdens onze reis in Gambia zagen we studenten, van de hogere klassen, lezen uit Korans die half verscheurd waren. Die leerlingen maken intensief gebruik van deze boeken en zijn nauwelijks nog bruikbaar. Stichting Dadelpalm heeft daarom het initiatief genomen om deze studenten te voorzien van nieuwe Korans.

WORD VANDAAG NOG DONATEUR